2014 Mauterndorf

Pro změnu jsme tento rok navštívili s Tomášem Nízké Taury. Jako obvykle s CK Trip. Program byl následující:

1. den - ranní přesun busem do Rakouska. Na kole údolím Zederhaustal přes St. Michael a kolem hradu Moosham do Mauterndorfu (32/62km).
2. den - údolím Weißpriachtal k horské chatě, občerstvení a cca 1 h pěší výstup k chatě u jezera Wirpitschsee (35 km); navíc údolím Lignitztal (+ 20 km).
3. den - údolím Lessachtal (52 km) k rázovitým horským chatám (65 km), prodloužení kolem jezera Prebersee a Tamsweg (74 km).
4. den - po cyklostezce podél horního toku řeky Mur (50 km).
5. den - údolím Göriachtal k salašové vesnici (42 km), návrat do ČR.
Profil: rovinatý i kopcovitý, asfaltové cyklostezky i šotolinové cesty do nitra údolí.

Jako obvykle, když navštívíme Rakousko, nám počasí poněkud změnilo plány. Po třicetistupňových vedrech v minulém týdnu doma, se teplota pohybovala kolem 10° C a občas i zapršelo. První den celý propršel, ale přes občasné přeháňky jsme se postupně dobrali až ke slunečnému závěrečnému dni.

Ubytováni jsme byli v komfortním prostředí hotelu Haus Lungau v malebném městečku Mauterndorf.

Ačkoliv název "Nízké Taury" evokuje představu o mírně zvlněné krajině, dost často jsem byl vděčný za 34 zubů na kazetě. Občas se nám podařilo zabloudit, takže náš program byl bohatší než bylo plánováno.

V oblasti Lungau je 15. srpen dnem, kdy probíhají církevní svátky Nanebevzetí Panny Marie, které místní obyvatelé berou velkolepě. Jednou z významných rolí hraje i postava bájného Samsona, slavnostní průvod jsem zachytil na video dole.

Pro zpestření letní turistické sezóny je v provozu úzkokolejná železnice Taurachbahn. Trať vede z Mauternorfu do Svatého Ondřeje (St. Andrä).